Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

26 Ocak 2014 Pazar

[TenAsia Röportajı] Royal Pirates, Youtube Yıldızlığından 'Şarkı Kralı'nın Seçimine… Ve 2014 (1. Bölüm)



İlkokulda Amerika'ya taşınan iki arkadaş, ortaokuldayken kilisede taşınıyorlar ve doğal olarak iyi anlaşıyorlar. Su ve yağ gibi birbirlerinden farklılar ve onları bir arada tutan tek şey 'müzik'ti. 4 yıl önce başladıkları müzikleri bas gitarist James ile tanıştıklarında daha da zenginleşti. İdol şarkılarını rock tarzıyla yeniden düzenleyerek youtube'a yüklemeleri Kore'de albüm yayınlamalarının önemli bir kısmı oldu. Youtube videolarının aracılığıyla gelen şansla, bir şirketle temasa geçerek Kore'ye uçtular. Onlar müziklerine inandılar, Kore'den gelen temellerine inandılar. Bu, Royal Pirates'ın hikayesi.

Amerika'dan gelenleri Kore güzel bir şekilde karşıladı. Geçen yılın Ağustos'unda 'SuperSonic 2013'te 50:1 oranıyla yüz yüze gelerek Super Rookie ünvanını üzerlerine aldılar ve yine çok sevindiler. Müzik Kralı Cho Yongpil tarafından direk olarak seçilmeleri çok büyük bir anlam taşıyordu ve kıdemli şarkıcılar ile birlikte şirket şarkısının kayıtlarında yer almaları onlar için bir onur oldu. Ardından resmi çıkış şarkıları 'Shout Out'u yayınlamalarıyla müzik endüstrisine giriş yaptılar. 2014'te bu endüstriyi sallamayı hayal ediyorlar. 15 Ocak'ta yeni mini albümleri 'Drawing The Line' yayınlandı ve Royal Pirates sadece onların çalabileceği bir rock müzik yaratma yolunda başarıyla ilerlediler. Etkisi, özellikle patlayıcı bir bomba gibi oldu.

S: Öncelikle grup isminizi merak ediyoruz. 'Royal Pirates'ı nasıl seçtiniz?

SY: Kolay (gülüyor). Ben 'Asil' kelimesinden hoşlandım, Moon 'Korsanlar' kelimesini sevdi. Onlar bizim farklı kişiliklerimizi yansıtan kelimeler.
M: 'Asil' kelimesi şık ve lüks bir ifadeyse, o zaman 'Korsalar' çekincesiz ve özgür olmayı temsil eder. Sonra bunun elde etmek istediğimiz iki taraflı müzik olduğunu ekledik (gülüyor).
J: Onlara katıldığımda ve grubun ismini ilk duyduğumda, Amerikalıların bakış açısına göre çok çocukçaydı (gülüyor). Bir çeşit peri masalı gibiydi. Ama Kore'ye geldikten sonra pek çok insan adımızı söylerken sorun yaşadı.
SY: O yüzden insanların bize 'RP' demesi daha iyi diyorum.

S: Amerika'dan geldiğinizi duyduk. Korece sözler yazmakla ilgili bir sıkıntınız varmış gibi gözükmüyor.

SY: Ben Amerika'ya ilkokulda gittim, bu yüzden Korece'm iyi. Bu albüm için profesyonel şarkı yazarlarından bol bol yardım aldık. Ayrıca şu anda popüler olan şeyleri müziğimize eklemek için de yardımlar aldık.
M: Kişisel olarak, kendi duygularıma dayanarak yazmak benim için kolay ama ideal olan grubun tamamlanmış olmasıydı. Yapımcı Kim Taesung yanımızdaydı ve bunun için bize yol gösterdi. Bu şeyleri temizlememize yardımcı oldu.
J: Ben Kore'ye iki yıl önce geldim ve Korece öğrenmeye başladım. Ama hâlâ bu konuda beceriksizim.

S: Kore'de çıkış yapmak için nasıl geldiniz? 


SY: Amerika'da ünlü idol şarkıları rock tarzıyla yeniden düzenleyerek coverlar yaptık ve bu videoları youtube'a yükledik. Onlar görüldükten sonra, şu andaki ajansımızdan çağrı aldık.

S: Şu andaki ajansınız başlarda Daniel Henney'in ajansı olarak ünlü. Özel olarak şarkıcılara ev sahipliği yapan bir ajans değil. Onlarla anlaşma yapmayı seçmenizde özel bir neden var mı?


M: Mantığımız/hislerimiz iyi eşleşti. Sanatçılarının düşüncelerinden hoşlandım. Diğer şirketlerle bir araya gelmedik ama böyle insanlarla çalışmak mükemmel olur diye düşündüm.
SY: Daniel Henney hyung'un şirketi olduğu için dil bakımından kültür bakımından uyum sağladık. Ajanstakilerin hepsi çok iyi bir şekilde İngilizce konuşuyor (gülüyor).

S: Eğlence dünyasında çıkış yaptıktan sonra pek çok şey size ilginç/şaşırtıcı gelmiş olmalı.


SY: En etkileyici şey Daniel hyung'u görmekti. (gülüyor). Ve Girls Generation'dan Sooyoong! Önceden Girls Generation kliplerini seyrederdik ve (onların) yeni bir videosu yayınlandığında aynı zamanlarda bizim de video yüklediğimiz örnekler vardı. Videoda seyrettiğiniz bir insanı gerçek olarak gördüğünüzde gerçekten çok farklı bir his.

S: Yeni mini albümünüzü tanıtır mısınız, lütfen.
SY: Bu kez çok farklı türler denedik. Daha önce hiç denemediğimiz şeyler de vardı. Biz aslında hard rock seviyoruz ama bu kez popüler müziğe de hitap etmek istedik. Beste ve söz yazım sürecine hepimiz katkıda bulunduk ve gerçekten kendi band'imizin rengini ortaya koymaya çalıştık.

S: Müziğinizi popüler hale getirdiğiniz için Royal Pirates ne tür bir rock müzik yayınlayacak?
M: Öncelikle biz güçlü sound'lardan hoşlanıyoruz ama müzik yapmaya devam ettikçe daha çok pop ve funky tarz müziklerle ilgilenmeye başladık. Çıkış şarkımız 'Drawing The Line' bizim rengimizi en çok yansıtan şarkılardan biri. Ayrıca Kore'de çıkış yapalı çok uzun bir süre olmadı bu yüzden halkın karşısına parlak duygularla çıkmak istedik.

S: Pek çok türde müzik denediğinizi söylediniz. Bunları da tanıtır mısınız?
M: 'You' isimli şarkımız; şiirsel, ışıl ışıl anlamlar taşıyan ve hüzünlü duyguları açığa çıkaran bir parça. Bunun, Kore'nin hassasiyetine uyacağını düşünüyorum. 'Fly to You'; eski pop duyguları gibi 60'ların Beatles'ına benziyor. Baterinin sert sesleri ve tatlı melodiler bu şarkıyı sevecen bir parça yapıyor. 'If You See' ise ballad ama güzel sözlere sahip bir parça. O, en duygusal şarkımız.

S: Royal Pirates olarak yayınladığınız müzikler pop ve funky tarzında ama kişisel olarak sevdiğiniz müzikler olmalı.
M: Tercihim rock'dan yana ama karma sesleri de seviyorum. Bir band olmamıza rağmen hiphop vokal ritmini ve R&B düzenlemelerini seviyorum. Koreli sanatçılar arasında Dynamic Duo, Verbal Jint ve Bumkey'i beğeniyorum.
SY: Ben daha çok akustik ve basit sesleri ayrıca özel sözleri seviyorum. Bu yüzden Kim Kwangseon ve Lee Juck'u beğeniyorum
J: Bestelediğim şarkılar akustik pop-rock tarzındalar ama bu günlerde sürekli Daft Punk dinliyorum. Sesler gerçekten çok eğlenceli.

S: Busker Busker'dan Brad'in klibinize konuk olması sayesinde büyük dikkat çektiniz. Onunla nasıl tanıştınız?
SY: Eğlence sektöründe Amerika'dan gelen çok fazla kişi yok. Bu da bir araya toplanmamızda bir şans yaratıyor. Diğer tanıdıklarımız sayesinde bir araya gelme şansı yakalıyoruz ve doğal olarak yakınlaşıyoruz.

S: Klip çekimi nasıl geçti? Fotoğraflara baktığımızda çok eğlenceli görünüyor.
J: İki versiyon halinde yayınlandı. İlk olarak drama versiyonu çıktı. Bu videoda şarkıyı dinlemenin yanında izliyormuşsunuz gibi bir hisse kapılıyorsunuz. Band versiyonu izlerseniz rock ruhunu hissedebilirsiniz. Farklı gösterimlerle nasıl farklı müzikler haline geldiğini görmenin ilginç olduğunu düşünmüştüm.
SY: Band versiyonu daha şıkken drama versiyonu tıpkı bir sitcom gibiydi, komik ve eğlenceli. Brad drama versiyonunda konuk oldu.

S: Sitkom gibi olduğu için sizler yaramaz çocuğu oynamak zorunda kaldınız.


SY: Eğlenceliydi. Çok fazla film ve dizi izliyorum ve oyunculuğa ilgim olduğu için ders almıştım. Bu en eğlenceli olanıydı.
M: Dürüst olmak gerekirse karakterim biraz yaramazdır. Bu yüzden güzeldi. (Gülüyor)
J: Bir spor arabanın önünde mankenmişim gibi poz verdiğim bir sahne vardı. Çok garipti. Ayrıca aktör Hwang Shin Hye sunbaenimin kızı da klibimizin bir bölümünde yer alıyordu bu yüzden o da setteydi. Çok gergindim.

*Bu yazının tüm hakları turkishroyaltreasures.blogspot.com'a aittir! Blogdan çıkartılması kesinlikle yasaktır!*



Kaynak: FYRP
Çeviri: mcnbl, unDineee

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates